
Jak CODEXIS AI pomáhá úředníkům obecní samosprávy?
Přečtěte si konkrétní případy od reálných uživatelů z řad obecních úředníků

Jak CODEXIS AI pomáhá úředníkům obecní samosprávy?
Přečtěte si konkrétní případy od reálných uživatelů z řad obecních úředníků
Vytvoření výzvy k opuštění bytu pro neoprávněné užívání v obci Jablonné v Podještědí
S CODEXIS AI mám velmi dobré zkušenosti, používám ho nejen na rychlé vyhledávání zákonů a konkrétních paragrafů, ale i při sestavování odpovědí na různé odborné dotazy z praxe. Nejčastěji ho využívám v oblastech jako jsou místní poplatky, vymáhání pohledávek, životní prostředí nebo odpadové hospodářství. Pomohl mi také při vytváření konkrétních vzorů rozhodnutí nebo jiných dokumentů. Oceňuji, že si AI poradí i s dotazy, které se týkají našich místních předpisů. Zvládne pracovat s obecně závaznými vyhláškami města a připravit odpověď tak, aby odpovídala naší aktuální právní úpravě. Velkou výhodou je, že CODEXIS AI vychází vždy z platné legislativy a má přístup k obecní správě, takže se na jeho výstupy můžu spolehnout.
Jana Sanem CYMBÁLOVÁ
Odkaz: § 2285 odst. 1 občanského zákoníku
Podjatost při kontrole podle Kontrolního řádu na Městském úřadě ve Vítkově
Když CODEXISu AI popíšu okolnosti řešeného případu a k tomu ještě konkretizuji svou pozici, aby věděl, z jakého úhlu má případ posuzovat, tak jsem s odpověďmi velmi spokojen. Konzultuji s ním svoje postupy a vnímám urychlení své práce.
Jaromír ŠŤIPČÁK
prosím o návrh řešení, jak postupovat při vyslovení podjatosti v rámci kontroly podle kontrolního řádu (zákona o kontrole č. 255/2012 Sb.)
Postup při namítání podjatosti kontrolujícího nebo přizvané osoby podle zákona č. 255/2012 Sb.
1. Právo namítat podjatost – kontrolovaná osoba má právo namítat podjatost kontrolujícího nebo přizvané osoby (§ 10 odst. 1 písm. b)).
2. Okamžik a forma námitek – vznést bez zbytečného odkladu; doporučena písemná forma; podat kontrolujícímu nebo jeho nadřízenému.
3. Řešení námitky – není-li v KŘ podrobně upraveno, použije se správní řád (§ 28 KŘ).
Obecný postup podle § 14 správního řádu (500/2004 Sb.)
- O námitce rozhodne bezodkladně služebně nadřízený kontrolujícího (nebo jím pověřená osoba).
- Úřední osoba, proti níž byla vznesena námitka, se do rozhodnutí účastní jen neodkladných úkonů.
- Je-li námitce vyhověno, určí se jiný kontrolující, nebo věc převezme nadřízený orgán.
- Rozhodnutí o námitce se poznamená do spisu.
Jsem úředník, který prováděl kontrolu podle kontrolního řádu… Může kontrolovaná osoba podat podnět k prošetření podjatosti až po takové době?
Kontrolovaná osoba může námitku podat i během probíhající kontroly, ale musí tak učinit bez zbytečného odkladu poté, co se o důvodu dozví (§ 14 odst. 3 SŘ). Při ročním prodlení k ní typicky nebude přihlédnuto.
Ekonomické výhody
Snížení nákladů na externí právní služby
Efektivnější využití pracovní doby úředníků
Rychlejší vyřizování občanských žádostí
Kvalitativní zlepšení
Konzistentní aplikace právních předpisů
Snížení chybovosti při zpracování dokumentů
Standardizace postupů napříč úřadem
Praktická aplikace
Generování vzorů dokumentů a rozhodnutí
Právní poradenství k specifickým případům
Kontrola správnosti připravených dokumentů